Blue Media powołuje nową spółkę Autopay Mobility

#Autopay #płatności automatyczne #Autopay Mobility

02.11.2020
Udostępnij:

Blue Media ze swoich struktur wyodrębniła nową spółkę - Autopay Mobility sp. z o.o. - która zajmie się zarządzaniem i rozwojem coraz popularniejszej usługi Autopay. Na czele nowej firmy stanęli Miłosz Kurzawski i Bartłomiej Gast od wielu lat związani z Blue Media.

Automatyczne płatności za przejazdy autostradami, jakie latem 2019 r. udostępniła spółka Blue Media, cieszą się coraz większą popularnością. Z Autopay korzysta już ponad 400 tys. kierowców, którzy opłacili automatycznie prawie 4 mln przejazdów.

Spółka Autopay Mobility z siedzibą w Warszawie została powołana na początku 2020 r. Jej głównym celem jest zarządzanie usługą automatycznych płatności oraz jej dalszym rozwojem. Pod koniec października 2020 r. - na mocy planowanej reorganizacji i wraz z podniesieniem kapitału zakładowego spółki oraz zaktualizowaniem wpisu do KRS - spółka Autopay Mobility stała się podmiotem świadczącym usługi Autopay, przejmując je bezpośrednio od Blue Media. 

- Zainteresowanie automatycznymi płatnościami za autostrady przeszło wszelkie oczekiwania, zarówno nasze, jak i naszych partnerów - operatorów autostrad. Taka usługa z pewnością była bardzo potrzebna, o czym wie każdy, kto jeszcze dwa lata temu jechał samochodem na wakacje nad morze - komentuje Sebastian Ptak, prezes zarządu Blue Media. - Chcemy dalej rozwijać tę usługę, dlatego nieuniknionym krokiem było powołanie odrębnego podmiotu, który koncentruje się w stu procentach na tym zadaniu. 

Na stanowisko zarządzających spółką Autopay Mobility powołani zostali Miłosz Kurzawski, dotychczas pełniący rolę dyrektora ds. rozwoju biznesu w Blue Media oraz Bartłomiej Gast, prokurent Blue Media. Obaj managerowie od początku są związani z rozwojem Autopay w ramach struktur Blue Media. Do ich zadań należy m. in. rozwijanie współpracy z bankami oraz innymi partnerami biznesowymi, chcącymi oferować usługę Autopay w swoich aplikacjach oraz ekspansja zagraniczna firmy.

- Jako Autopay Mobility chcemy rozwijać usługi mobility nie tylko w Polsce, ale też w Europie i na świecie. Prowadzimy szereg rozmów z zagranicznymi partnerami, aby w najbliższych miesiącach uruchomić pierwsze usługi poza granicami Polski - zapowiada Bartłomiej Gast, współzałożyciel Autopay Mobility.

- Plany mamy ambitne - chcemy scyfryzować infrastrukturę drogową, by nadążała za coraz szerszym upowszechnianiem się nowych technologii wśród polskich kierowców. Na co dzień korzystamy z aplikacji do nawigacji, kupujemy online wyposażenie auta jak opony, ubezpieczenie czy nawet całe auta. Jednocześnie infrastruktura drogowa wciąż nie jest gotowa na “cyfrowego” kierowcę – pobieramy fizyczne bilety na autostradach czy parkingach, naklejamy na szyby winiety czy płacimy za paliwo przy kasie. W Autopay Mobility pracujemy nad usługami mobility dla autostrad, parkingów, myjni, stacji benzynowych oraz ładowarek do aut elektrycznych na miarę naszych cyfrowych czasów. 

Przeczytaj także:

Fintech

Wdrożenie płatności bez granic. Rozwiązania dla globalnej ekspansji

Odkryj jak nowoczesne technologie takie jak API do płatności zmieniają zarządzanie finansami. Poznaj możliwości, jakie otwierają się dla firm na globalnym rynku

17.05.2024 Czytaj więcej

Fintech

Przetwarzanie kart płatniczych w nowoczesnym e-commerce. Klucz do skutecznych transakcji

Odkryj, jak przetwarzanie kart płatniczych wpływa na płynność i bezpieczeństwo transakcji. Zobacz, jak integracja z systemem Visa może zwiększyć konkurencyjność

10.05.2024 Czytaj więcej

Fintech

Rola autentykacji 3DS w zabezpieczaniu transakcji online

Sprawdź, jak autentykacja 3D Secure (3DS) zabezpiecza transakcje online i buduje zaufanie wśród użytkowników. Poznaj szczegóły integracji z Visa i Mastercard.

26.04.2024 Czytaj więcej